Ami elmaradt – Devblog 53&54&55&56&57

Manfegor Rust hírek Szólj hozzá!

Az elmaradt devlogok összefoglalója. Hogy miért is ilyen és miért most azt a weboldallal kapcsolatok bejegyzésben olvashatjátok.
Lássuk tehát:

Devblog 53

Sok újdonság került ebben a frissítésben a játékba, lássuk melyik mennyire tette jobbá a játékot.

Táblák
Az első újdonság a táblák megjelenése. Mostantól készíthetsz és kaphatsz a játékban táblákat amiket lehelyezhetsz a játékban. A lehelyezésére csak olyanok képesek akikhez engedélyük van építeni, sőt a táblán lévő szöveget is zárolni lehet így nem szerkeszthető senki által.
A táblák rendszeréhez át lett írva kicsit az épülettömbök lehelyezésének rendszere, hogy mindkettőt tudja kezelni.

Fizikai motor hiba
Némi hiba van a fizikai motorral, nagy számú élek esetén. A Unity-vel majd az nVidia-val történt megbeszélés után kiderült, hogy a hiba a PhysX 3.3-al van, ami javítva lesz a 3.4-ben, ám a Unity ezt a frissítést egyenlőre nem akarja bevezetni, így a hiba a jövőben is előfordulhat.

Halál
Szintén frissítés történt a halállal kapcsolatban. Eddig ha meghaltál csupán a halál képernyője jelent meg, most először is súlyosan megsérülsz, a földre rogysz és semmi nem fogsz tudni csinálni azon kívül hogy körbe nézegetsz és kiabálsz.

Az emberek segíthetnek rajtad vagy akár ki is nyírhatnak, puszta baráti szeretetből, hogy véget vessenek a szenvedéseidnek. Néhány másodperc múltán, ha senki sem segít rajtad akkor magától is meghal a karaktered, bár egy egészen pici esélye van rá, hogy fel is épülhetsz. Természetesen a fejlövés most is azonnali halált okoz.

Egyebek
Ismét sok változtatás és frissítés történt a teljesítmény javításának érdekében.
A hangok is változtatásokon estek át, így az eddigi aszinkron hangok és animációk most már javításra kerültek.
Több állat animáció és az emberek animációja is módosításokon esett át, hogy jobban fessenek.
A héten rengeteg új modellről írtak információkat. Kabátok, fej változtatások, repair bench, seawood modellek, illetve sok tárgy modellje látható a heti összefoglalóban.

A héten tehát rengeteg változtatás és javítás történt. Minden ember sok dolgot javított és fejlesztett a csapat.
Teljes devblog: http://playrust.com/devblog-53/

Devblog 54

Nézzük mit tartogat ez a hét, ámbár a frissítés átcsúszott a következő hétre a tesztelések miatt.

Andre javításai
Sok javítás került be az utak, hidak és folyók tekintetében. Az utak jobban kivehetők a hidak és jobban lettek lehelyezve. A folyok is most már csak egy bizonyos hossz felett kerülnek lehelyezésre, így a minifolyók most már eltűnnek. A folyók ezen felül szebbek lesznek és kevésbé neon színűek.

A radioaktív városok és emlékművek szintén változtatásokon estek át. Ezek eddig csak választottak egy pozíciót, megnézték a környező területet és vagy oda kerültek vagy nem. Így néha jó helyek is kimaradnak. Most már ez megváltozott és így a legtöbb tárképen ott lesznek a városok és emlékművek. Szintén változtatásokon estek át a dinamikus dekorációk, így a művészek most már rengeteg paramétert tudnak változtatni, bár ennek azonnali látványos hatása nem lesz.

Ugyanígy az egész felszín is változtatva lett, méghozzá a talaj és a víz kinézete. Részletgazdagabb lett, és változatosabb. Új fajta hegység prototípusok is bekerültek, ezen felül a művészek is könnyebben fognak most már különféle változtatásokat eszközölni.
Szintén változott az óceán és tó megkülönböztetése, így most már a játékosok mindenképp a parton fognak megjelenni, a világítótornyok pedig a tengerparton fognak megjelenni, tóparton többé már nem.

Még további frissítés, a sziklák és a kis sziklák cseréje. Sokkal jobban beleillenek most már a környezetben, változatosabban és új textúrákkal bírnak. Petur, Bill és Diogo által készített szila típusok és szín átmosások is bekerültek ide. Ezzel sokkal szebb lett a megjelenésük.
Emellett a régi talaj színek és átfedések teljes egészében le lettek cserélve újra. Most már sokkal szebbek az egyes talajtípusok átfedése. Az adott frissítésben bekerültek az új textúrák, és színpaletták. Az összes környezeti típus szebb lett így.

Az erdők szintén kis változtatáson estek át, nagyobbak lettek. Az fentebb felsorolt változtatásokkal együtt sokkal királyabbnak tűnnek, bár maguk a fák még további változtatás előtt állnak.
Emellett a nyersanyagokban is kis változtatás történt, a havas tájon most már kristályt találni az ércekben, de nagy tervek vannak a nyersanyagokkal kapcsolatban.

Garry változtatásai
A játék összeomlások mindegyike logolva van most már, így a későbbiekben egy rakás statisztika lesz ebből ami megkönnyíti a munkát.

Szintén változtatás történt a shaderek szempontjából, most már előre betöltődnek, így kevésé lassítják a játék közbeni betöltődéssel a játékot.

A teljesítmény javítás tekintetében is frissítés történt, most már több mindent figyelnek a fejlesztők, így az egyes lassulásoknál, akadásoknál, egyéb hibáknál pontosabban meg tudják határozni mi okozta.

Egyéb cuccok
Sok más is történt a héten, mint például rengeteg grafikai elem, tárgyak frissítése, implementálása. Ezen kívül a hangok egy része is frissült, illet több kisebb frissítés és javítás is történt.
Teljes devblog: http://playrust.com/devblog-54/

Devblog 55

Gitár! Nah jó, talán kezdjük az elején. Nézzük meg röviden, hogy mit tettek a héten a fejlesztők.

Garry munkássága
A héten ismét a teljesítmény volt a fő szempont, úgy látszik Garry nagyon rá van állva erre a témára. Első helyen a fák állnak, mivel azok okoztak nagy teljesítménycsökkenést, főleg a sok fa egyszerre történő renderelése. Ez a továbbiakban is némileg fenn fog állni, mivel egy régebbi Unity beállítást a Unity5 nem tartalmaz.
Ezen felül a Shader beállítások és a fűnek a részletességei is módosultak, mivel ezek is gondot okoztak a múltban.

Gitár! Garry okos húzása, hogy felfedezte hogy a lándzsát tartó póza az embernek pont olyan hogy akár egy gitárt is foghatna a kezében. És tényleg! Mostantól van gitár a játékban, lehet fele különféle nótákat játszani a bal és jobb egérgomb nyomkodásával. Totál haszontalan tárgy, de azért király!

A gitár mellett a kamera is bekerült a játékba, eredetileg fejlesztői eszközként, de most már dropolató tárgyként is. Jobb egérgomb a zoom, bal egérgomb a steam screenshot készítése.

Több tárgynak is teljesen beépített modellje van, így ha ledobod őket a földre az a modell jelenik meg. Nagyon királyul néz ki! A többi tárgy azonban még mindig az ócska zacskó modellt használja.

Emellett beépítésre került némi barikád modell is.

Egyéb változtatások
Több animáció is frissült ami a játékos modellhez kapcsolódik. Gooseman kitett magáért, az új animációk sokkal jobbak.

Ezen felül ismét sok-sok új tárgy modell került a játékba. Néhány az előző héten már alapjaiban megvolt a textúrák most kerültek rájuk.

Emellett mint előzőekben most is sok hibajavítás és frissítés történt, a teljesség igénye nélkül például most már nem lehet messziről kilootolni játékost, az állatok sebessége meg lett változtatva, admin teleportok hozzáadva, a vérzés jelző hiánya javítva, hálózsák lehelyezés kihasználása javítva és még sok más.
Teljes devblog: http://playrust.com/devblog-55/

Devblog56


Ló! Végre nem gitár. No, lássuk is mit tartogatott Garry és csapat erre a hétre.

Garry dolgai
Bekerült a játékba a korhadás. Az épületrészek idővel elkorhadnak és szétesnek. Természetesen idővel bonyolódhat a rendszer, de egyenlőre elég egyszerű. A cél természetesen az elhagyatott épületek eltüntetése.

A szerver teljesítmény ezen a héten is terítékre kerül. Sok hiba került elő a legutóbbi frissítés óta, mivel az tesztelve se volt nagy játékszám mellett. Az egyik hiba a fizikai CPU használattal volt, ami elég érdekes szituációkkal járt. A héten ennek némi javítása is történt.

Terítékre került a nem procedurális térképek bevezetése. Ennek a segítségével végre út nyílhat ahhoz, hogy saját készítésű térképeket használhassanak a szerverek.

Hiba volt a táblákkal is a nagyszerű betűtípus miatt. A “Best Fit” beállítás elérhető volt a játékosok számára, így szép táblákat készíthettek, ám emiatt állt fent a hiba is. A “Best Fit” most ki lett kapcsolva , tehát jelenleg csak egysoros üzenetet lehet írni a táblákra, ami remélhetőleg megoldja a problémát. Ha nem akkor számíthatunk további korlátozásokra, illetve az is lehet, hogy olyan tábla lesz amire saját magad rajzolhatsz, így a betűtipus nem okozhat problémát.

Goosey dolgai
Szintén sok változtatás történt. Az összes fegyver modellje elkészült, így ha kidobod őket a földön a modell jelenik meg a zacskó helyett.

Emellett a rakétavető és a ruhán látható találat animációja készült el általa. Ezeken kívül pedig a külső- és belsőnézetes seb bekötözés animációja került ki a kezei közül. Végül pedig a lábnyomok javítása és frissítése történt.

Egyéb
Sok hiba javítása történt. A víz alatti bázis és a sziklába történő bázisépítés most már nem lehetséges. Továbbá a kattintás most már nem szakítja meg a sebkötözést, a fém páncél most már fém becsapódás effektussal rendelkezik, minden ruha most már ad valamennyi radioaktivitás védelmet, és még sok más!

Emellett sok modell készült el illetve frissült, valamint néhány animáció javítása és frissítése is megtörtént a héten.
Teljes devblog: http://playrust.com/devblog-56/

Devblog57

Rakétavető! Úgy néz ki minden hétre tartogatnak valamit, hogy ilyen felkiáltásokkal lehessen a devblog összefoglalókat írni. Lássuk mi is ez pontosan és emellett még miket csináltak Garryék a héten.

Itt a rakétavető, mellyel szépen szét lehet lőni amit csak szét lehet… Nem egyszerű használni, ellenben sok nyersanyagba kerül egy-egy lövés. Lássuk a játékosok mire mennek vele.

Memóriavesztés és annak javítása is megtörtént a héten. A Unity canvas hibájának köszönhető memóriavesztés lépett fel a játékban, mivel a canvas egyedileg lett a kamerával renderelve, de hiba lépett fel mikor a kamera ki lett kapcsolva. És mivel ezzel a rendszerrel lett csinálva a tábla rendszer ezért a hiba ott jelentkezett leginkább.
A tábla rendszerben a szövegezés hibája a múlthétről megmaradt és most a memória hiba is fellépett ezzel kapcsolatban, ezért a táblára mostantól nem írások kerülnek hanem rajzolni lehet rájuk. Jelenleg a tábla szerkesztésénél egy kis palettát kap a játékoz ahonnan a színeket és egyebeket ki tudja választani, de később szeretnék ezt lecserélni olyanra, hogy a játékban található nyersanyagok (szén, vér, sár, színezékek) segítségével lehessen a táblákra festeni.

A további részeket röviden összefoglalva: csakúgy mint az előző hetekben sok tárgy modellje készült el illetve frissült vagy került javításra, néhány animáció is erre a sorsa jutott, így egyre jobbá válik a játék.

Javították tovább a bokrokat, a táblákból készült égi hidak nem építhetők többé, javították azt is, hogy az épületrészek nem értek össze néha, a rongybabák reagálnak az ütésekre, lövésekre, és még sok sok minden más.

Az adminok számára jó hír, hogy a héttől a Fejlesztők, illetve Adminok az F6-ot nyomva tartva láthatják a collider zónákat, illetve ha megnyomják az F5-t akkor információkat kapnak arról a valamiről amire éppen néznek.
Ezen felül a giveall és giveto parancsot is beépítették és aktiválták a játékban az adminok számára. Ez több lehetőséget kínál a jövőben történő HGC szerver fejlesztéshez. Erről bővebben később olvashattok.
Teljes devblog: http://playrust.com/devblog-57/

ManfegorAmi elmaradt – Devblog 53&54&55&56&57